De Vereniging

Historie

Op 30 april 1980 speelde een groep Sassenheimers in het park Rusthof vanwege de Koninginnedagfestiviteiten een partijtje Jeu de Boules. Ze hadden direct de smaak te pakken en dit toernooitje was de aanzet voor het oprichten van onze Jeu de Boules vereniging.

Als naam voor de vereniging werd gekozen voor “De Vaste Voet” (D.V.V.), een verwijzing naar de spelregel dat bij het gooien van de bal de speler in de cirkel moet stilstaan, dat wil zeggen dat men twee voeten vast op de grond dient te houden.

Het eerste seizoen werd elke zaterdag in het park gespeeld, maar toen in 1981 de paden in het park werden geasfalteerd moest naar een nieuw onderkomen worden uitgezien. In eerste instantie werd dat gevonden bij de voetbalvelden, toen nog aan de Menneweg.

Al snel daarna werd een meer “eigen” locatie gevonden, op het veldje naast de begraafplaats achter de St. Pancratius kerk. Men mocht gebruik maken van de keuken en de verblijfsruimte in het Veldhuis (het onderkomen van de scouting).
De vereniging groeide intussen behoorlijk, want in het 3e jaar van haar bestaan had zij al 29 leden.

Hierna heeft de vereniging vanaf begin jaren ’90 gespeeld op een door de gemeente beschikbaar gesteld terrein aan de Sportdreef. Het ledental was in 2002 dan al tot ruim 80 opgelopen. Het aantal speelbanen werd daarmee te beperkt, met name om de regionale en nationale competitiewedstrijden onderdak te bieden. En de oude, met zeilconstructie uitgebouwde blokhut werd te klein en was hard aan vervanging toe.

Heden

Met financiƫle ondersteuning van diverse organisaties en de gemeente en door zelfwerkzaamheid van een groot aantal leden kon begin 2004 de nieuwe accommodatie aan de Van Alkemadelaan in gebruik genomen worden. Er is nu voldoende ruimte om de vereniging verder te laten groeien.
We beschikken over een 20 tal buiten banen.
In 2022 is er ook een boule-drome gerealiseerd met 3 tot 5 binnen banen. Op dit complete terrein kunnen nu wedstrijden worden georganiseerd in het kader van de afdelingscompetitie district West en de regionale of landelijke Nationale Competitie.

Sponsoren.

Dankzij onze sponsoren kunnen we leuke extra activiteiten organiseren voor onze leden.
Zo hebben we mede door onze sponsoren in 2023 mooie tuinbanken kunnen aanschaffen.

Heeft u ook interesse om onze club een financieel steuntje te geven, dan kunt u bij ons voor een aantrekkelijk bedrag een buitenbord of een binnen-banner laten plaatsen of een advertentie laten zetten voor op onze website en de beeldschermen in de kantine.

Voor informatie kunt u contact opnemen via onderstaande
sponsering@devastevoet.nl